- 23 apr. 2021
- Posted by: Transilvania Broker
- Category: Asigurari
Asigurarea privata de sanatate – Beneficii
Asigurările de sănătate private sunt destinate persoanelor interesate de sănătatea lor și a celor apropiați. Fie că duci o viață activă, plină de provocări și stresul cotidian atinge câteodată cote maxime sau, pur și simplu, dorești o siguranță pentru viitor, te putem ajuta să găsești echilibrul între serviciile medicale care ți-ar putea fi necesare și posibilitățile financiare de care dispui.
Acum ai posibilitatea de a-ți lăsa sănătatea personală, pe cea a partenerului de viață și a copiilor pe mâinile specialiștilor din spitalele și clinicile private fără alte costuri suplimentare.
Ce îți oferă asigurarea de sănătate Individuală Signal Iduna?
- Take Care – Plan principal doar pentru Spitalizare și intervenții chirurgicale ce oferă acoperire pentru spitalizare, intervenții chirurgicale, cazare pentru beneficiar și un însoțitor în caz de spitalizare și medicamentele și dispozitivele medicale legate de spitalizare
- 360 Care – Plan principal pentru Spitalizare, intervenții chirurgicale și Ambulatoriu, ce oferă o acoperire completă, pentru servicii medicale în caz de spitalizare, investigații și analize medicale, control anual, naștere și maternitate
- Vital Care – Plan principal, ce include acoperirea tratamentului pentru cancer, inclusiv A Doua Opinie Medicală
Cele trei planuri principale se pot achiziționa împreună sau Acestea oferă câte 2 niveluri de acoperire pentru a putea alege ceea ce ți se potrivește cel mai bine:
- PLUS – cu acoperire în România sau
- PREMIUM – cu acoperire în România și toată Uniunea Europeană plus Turcia
- Posibilitatea de a include în asigurare și soțul / soția / copiii, dacă alegi planul Take Care sau planul 360 Care
- Deductibilitate în limita a 400 de euro/an/persoană asigurată, care se acordă și pentru primele plătite de angajat în nume propriu, nu doar pentru cele susținute de angajator.
Cum folosești asigurarea Signal Iduna Individual
- Pentru decontare directă la clinicile din rețea se poate folosi aplicația Signal Care Assistant. Se pot face programări cu termene de procesare foarte redus, de 24h
- Programare prin Call Center SIRO (disponibil 24/24) – timp de răspuns și avizare 48 de ore
- În afara rețelei – se face programare direct la clinica dorită și avizare prin Signal Care Assistant – timp de avizare 24 h. Plata se face prin rambursare în cardul Easy Pay, în 7 zile de la trimiterea documentelor solicitate, prin intermediul aplicației. Documentele se trimit în format electronic, nu este necesară transmiterea în original
- Easy Pay este modalitatea prin care asigurații au acces la clinici medicale nepartenere. Beneficiarul anunță, cu minim 48 de ore înainte, detaliile programării și costul prestațiilor. Plata se face direct la clinică prin cardul Easy Pay, urmând ca asiguratul să trimită documentele necesare în format electronic
Important!Procesul de înrolare în unul din planurile medicale Take Care și 360 Care presupune efectuarea unei evaluări medicale în urma unui interviu telefonic (tele-underwriting). Pentru planul de asigurare Vital Care trebuie doar sa răspundeți la întrebarea: În prezent sau oricând în ultimii 10 ani, ați fost diagnosticat, vi s-a recomandat sau ați fost supus unei consultații/investigații/tratament de orice fel în legătură cu: Neoplasm (malign, benign sau incert, tumori borderline, leziuni precanceroase) și / sau markeri tumorali crescuți și / sau rezultate anormale ale unor investigații (de exemplu radiografie, RMN, colonoscopie, mamografie, test Papanicolau)? |
Detalii importante ale asigurărilor Signal Iduna Individual
VÂRSTA | PLATA POLIȚEI | PERIOADE DE AȘTEPTARE | ||
Asigurat: 18-60 ani Copii: 0-18 ani ca și co-asigurați | Anual, Semestrial, Trimestrial, Lunar. Perioadă de grație la neplată de 30 de zile, timp în care contractul este suspendat. | Spitalizare | 4 luni | |
Naștere | 10 luni | |||
DAUNE – Preautorizare, Notificare, Plată | AFECȚIUNI PREEXISTENTE | |||
PREAUTORIZARE – obligatorie pentru tratament cu decontare directă, în rețea. TERMEN NOTIFICARE – maxim 30 zile după efectuarea tratamentului. TERMEN PLATA DAUNĂ – 7 zile de la data trimiterii tuturor documentelor solicitate | Se exclud afecţiunile preexistente sau complicaţiile acestora, declarate sau nedeclarate. După 2 ani de acoperire continuă sunt preluate în acoperirea de spitalizare la 360 Care și Take Care și în acoperirea de cancer la Vital Care | |||
ACOPERIRE TERITORIALĂ | NU SE ACOPERA! | |||
România ● 100% în rețea – decontare directă ● 100% în afara rețelei, rambursare Uniunea Europeană și Turcia (pt. varianta Premium) 100% rambursare, dar nu mai mult decât dublul prețului de referință în rețeaua Mediqa Net pentru fiecare procedură | Afecțiunile preexistente Tratamente infertilitate Chirurgie Estetică Medicină Experimentală Afecțiuni psihice TBC, HIV, SIDA inclusiv urmările acestora Consultați lista completă de excluderi! | |||
ANULAREA POLIȚEI | REÎNNOIREA POLIȚEI | |||
Rezilierea contractului se poate realiza de către beneficiar prin acordarea unui preaviz și fără alte costuri suplimentare. | Cu 30 de zile înainte de expirare, oferta de reînnoire va ține cont de: ● Daunalitatea medie a produsului ● Costurile de administrare; ● Inflația medicală Nu se va mai aplica perioada de așteptare. | |||
REȚEA MEDICALĂ | ALTE CRITERII | |||
Rețeaua Mediqa Net ce include și Sanador, MONZA, Medsana, Anima, Angiomed, spitalul MEDAS, Clinica Sante, Synevo, Gral Medical, | Solicitantul trebuie să fie cetățean român sau cetățean străin rezident în România (care are CNP). | |||
ACOPERIRE
Poți obține acoperirea pe care ți-o dorești alegând unul dintre cele trei planuri de asigurare sau o combinație a acestora. Vei avea acoperire pentru:
● Spitalizare și intervenții chirurgicale prin planul Take Care
sau
- spitalizare și intervenții chirurgicale plus servicii medicale fără spitalizare (în ambulatoriu) prin planul 360 Care
- tratament de cancer prin planul Vital Care. Acest plan poate fi cumpărat separat sau împreună cu unul din planurile Take Care sau 360 Care
- prevenție medicală doar în planul 360 Care Premium
● Maternitate (monitorizare sarcină și naștere) doar în planul 360 Care Premium
PLANUL TAKE CARE – Plan principal pentru spitalizare și operații
Acoperire pentru spitalizare și intervenții chirurgicale ca urmare a unei condiții acute (accident sau boală).
Se poate adăuga separat și acoperire pentru tratament de cancer prin planul Vital Care
SPITALIZARE (perioada de așteptare 4 luni) | Plus | Premium |
Limită plan | 90.000 lei | 150.000 lei |
Spitalizare de zi și continuă (servicii hoteliere și medicație) | Da | Da |
Intervenții chirurgicale (inclusiv dispozitive medicale) | Da | Da |
Indemnizație zilnică de spitalizare | 500 lei/zi | 500 lei/zi |
Plata unică în avans pentru spitale publice | – | max. 5.000 lei |
A doua opinie medicală | Da | Da |
Servicii medicale ambulatorii înainte de intervenție | – | max. 3.000 lei |
Servicii medicale ambulatorii după intervenție | – | max. 3.000 lei |
Coordonator pentru cazurile de spitalizare (prin telefon și/sau email) | Da | Da |
Cazare și masă pentru însoțitor în spital (în caz de spitalizare în altă localitate decât cea de domiciliu) | – | max. 3.000 lei |
Majorarea sumei asigurate dacă nu sunt daune (limita maximă asigurată în anul următor crește cu 5.000 lei ) | – | 5.000 lei |
EasyPay (sistem de plată facil, prin alimentarea unui card de plată) | Da | Da |
Acoperire în România | Da | Da |
Acoperire în UE și Turcia | – | Da |
- Indemnizația zilnică de spitalizare la spital de stat va fi plătită:
- pentru spitalizările mai lungi de 3 zile, începând cu ziua a 4-a
- 21 zile pe an
- dacă se efectuează Plata unică în avans pentru spitale publice, se scad 10 zile de indemnizație zilnică
Acoperire pentru tratament ambulatoriu, spitalizare și intervenții chirurgicale, ca urmare a unei condiții acute (accident sau boală). Varianta Premium oferă în plus acoperire pentru maternitate și control medical preventiv.Se poate adăuga separat și acoperire pentru tratament de cancer prin planul Vital Care.
AMBULATORIU | Plus | Premium |
Limită plan | Nelimitat | Nelimitat |
Consultații | Da | Da |
Investigații și tratamente | Da | Da |
Proceduri de balneo-fizio-kinetoterapie | max. 20 pe an | max. 20 pe an |
A doua opinie medicală | Da | Da |
Monitorizare sarcină (perioadă de așteptare 10 luni) | – | max. 2.500 lei |
Naștere (perioadă de așteptare 10 luni) | – | max. 7.500 lei |
Control medical preventiv | – | max. 1.000 lei |
Acoperire în România | Da | Da |
Acoperire în UE și Turcia | – | – |
SPITALIZARE (perioada de așteptare 4 luni) | Plus | Premium |
Limită plan | 90.000 lei | 150.000 lei |
Spitalizare de zi și continuă (servicii hoteliere și medicație) | Da | Da |
Intervenții chirurgicale (inclusiv dispozitive medicale) | Da | Da |
Indemnizație zilnică de spitalizare | 500 lei/zi | 500 lei/zi |
Plata unică în avans pentru spitale publice | – | max. 5.000 lei |
A doua opinie medicală | Da | Da |
Servicii medicale ambulatorii înainte de intervenție | – | max. 3.000 lei |
Servicii medicale ambulatorii după intervenție | – | max. 3.000 lei |
Coordonator pentru cazurile de spitalizare (prin telefon și/sau email) | Da | Da |
Cazare și masă pentru însoțitor în spital (în caz de spitalizare în altă localitate decât cea de domiciliu) | – | max. 3.000 lei |
Majorarea sumei asigurate dacă nu sunt daune (limita maximă asigurată în anul următor crește cu 5.000 lei ) | – | 5.000 lei |
EasyPay (sistem de plată facil, prin alimentarea unui card de plată) | Da | Da |
Acoperire în România | Da | Da |
Acoperire în UE și Turcia | – | Da |
- Indemnizația zilnică de spitalizare la spital de stat va fi plătită:
- pentru spitalizările mai lungi de 3 zile, începând cu ziua a 4-a
- 21 zile pe an
- dacă se efectuează Plata unică în avans pentru spitale publice, se scad 10 zile de indemnizație zilnică 5
Acoperire pentru tratamente, terapii plus consultanță și îndrumare ca urmare a unui diagnostic de cancer.Se poate cumpăra separat sau împreună cu unul din planurile de protecție medicală Take Care sau 360 Care.
SPITALIZARE | Plus | Premium |
Limită plan | 100.000 lei | 200.000 lei |
Consultații | Da | Da |
Investigații și tratamente | Da | Da |
Spitalizare de zi și continuă (servicii hoteliere și medicație) | Da | Da |
Intervenții chirurgicale (inclusiv dispozitive medicale) | Da | Da |
Indemnizație zilnică de spitalizare | 500 lei/zi | 500 lei/zi |
Plata unică în avans pentru spitale publice | – | max. 5.000 lei |
A doua opinie medicală | Da | Da |
Medical attendant | Da | Da |
Servicii hoteliere pentru însoțitor în spitalizare | max. 1.500 lei | max. 2.500 lei |
Tratamente alternative și terapii complementare | – | Da |
Continuarea acoperirii după încheierea contractului | – | Da |
Consiliere psihologică | 5 vizite | 10 vizite |
Consiliere nutriție | 5 vizite | 10 vizite |
Chirurgie plastică reconstructivă | – | max. 20.000 lei |
Cheltuieli conexe diagnosticului | – | max. 20.000 lei |
Consultanță privind accesarea programelor naționale | Da | Da |
EasyPay | Da | Da |
Acoperire în România | Da | Da |
Acoperire în UE și Turcia | – | Da |
Cum accesez beneficiile acoperite?
Destul de simplu, folosind oricare dintre cele 3 metode puse la dispoziție:
- Cel mai ușor e să mergi în oricare dintre clinicile partenere din rețeaua Mediqa Net pentru a beneficia de servicii fără să fie nevoie să scoți vreun ban din buzunar
- Sau poți să mergi la orice clinică din afara rețelei Mediqa Net și plătește Signal Iduna serviciile prin cardul Easy Pay
- O altă variantă e să plătești tu, direct, la orice clinică din afara rețelei și să recuperezi, apoi, banii prin dosarul de rambursare
Excluderi generale – pentru toate planurile
Asigurătorul nu-și asumă răspunderea privind decontarea serviciilor medicale pentru:
- Război, serviciu militar, misiuni de pace, atac terorist, perturbări, insurecții, greve, stări de urgență
- Consecințele radiațiilor nucleare, fisiunii și accelerării de particule
- Consecințele cutremurelor, inundațiilor sau a altor dezastre naturale
- Epidemie/ pandemie recunoscută de autoritățile competente;
- Acţiunile intenţionate de autovatamare (premeditate) ale persoanelor Asigurate
- Fraudă privind asigurarea, respectiv inducerea în eroare intenţionată a Asigurătorului
- Săvârșirea (inclusiv tentativa) unei acțiuni penale care se pedepsește prin lege
- Consumul de alcool, droguri, alte substanțe toxice, inclusiv consecințele acestora și metodele de detoxifiere
- Medicina experimentală, inclusive rezultatele acesteia
- Medicina alternativă, inclusiv rezultatele acesteia, dacă nu se specifică altfel
- Participarea ca subiect la studii medicale, chimice, cercetări ştiinţifice legate de sănătate chiar dacă nu sunt declarate astfel, inclusiv urmările acestora
- Auto-tratamentul, auto-medicația, inclusiv consecințele acestora
- Servicii medicale ce nu sunt necesare medical, dacă nu se specifică altfel
- Controlul preventiv și screeningul, dacă nu se specifică altfel
- Servicii Medicale care sunt consecinţele nerespectării tratamentului prescris
- Servicii medicale efectuate de către soț/ soție, părinți sau copii;
- Servicii medicale efectuate de o persoană care nu este autorizată să practice medicina
- Tentative de suicid, inclusiv consecințele acestuia;
- Proteze și implanturi existente în momentul încheierii asigurării, inclusiv înlocuirea lor şi urmările lor secundare/ îmbolnăvirile secundare
- Chirurgie estetică sau orice tratament efectuat din motive estetice, inclusiv urmările
- Infertilitate, sterilitate, contracepţie, avort voluntar, inclusiv urmările acestora
- Schimbare de sex, inclusiv consecințele acesteia
- Tuberculoză, HIV, SIDA, inclusiv consecințele acestora, directe și / sau indirecte
- Afecțiuni mintale, psihice, psihiatrice şi tulburări de comportament, inclusiv urmările acestora, Serviciile Medicale psihologice, dacă dacă nu se specifică altfel
- Afecțiunile / bolile genetice
- Corectarea dioptriilor (miopie, hipermetropie, dar fără a se limita la acestea)
- Stomatologie, dacă nu se specifică altfel
- Investigații imagistice speciale (de PET-CT, angiograma, coronografie, arteriografie, ecografie cu substanță de contrast);
- Emiterea oricărui document medical care nu are scopul de a diagnostica/ a trata o boală, afecțiune și / sau vătămare corporală;
- Spitalizarea în cadrul următoarelor instituţii medicale:
- spitalele de geriatrie şi gerontologie, azilele de bătrâni, casele de odihnă,
- centrele de recuperare, reabilitare sau balneo-climaterice sau centrele de tratament kinetoterapeutic, secţiile de recuperare medicală ale spitalelor clinice,
- instituţiile destinate tratării bolilor psihice, inclusiv secţiile de psihiatrie ale spitalelor,
- instituţiile a căror destinaţie specifică este îngrijirea şi tratarea dependenţelor, doar dacă nu este specificat altfel în condițiile produsului de asigurare
- Tratament paliativ și /sau profilactic, dacă nu se specifică altfel
- Servicii medicale efectuate în afara locației furnizorului de servicii medicale
- Complicațiile în urma condițiilor/ tratamentelor excluse sau restrictive;
- Medicina muncii
- Dispozitive medicale în cadrul spitalizării și în ambulatoriu, dacă nu se specifică altfel
- Medicamente sau substanțe în ambulatoriu, dacă nu se specifică altfel
Excluderi speciale 360 Care și Take Care 360 Care – Acoperirea Ambulatoriu
Se exclude decontarea serviciilor medicale pentru:
- Alergologie
- Nutriţie
- Dializă
- Logopedie
- Terapia durerii
- Controlul preventiv
- Spitalizare continuă sau de zi
- Procedurile de balneo-fizio-kinetoterapie – sunt limitate la 20 de proceduri pe an de asigurare
360 Care – Acoperirea Spitalizare și planul Take Care
Condițiile preexistente sunt excluse în primii doi ani de În cazul reinnoirii contractului, după 24 luni, oricare afecțiune este considerată nouă și este acoperită
- Intervenția chirurgicală bariatrică este acoperită numai în cazul IMC de peste 40 și dacă este necesar din punct de vedere medical
- Prin derogare, se acoperă decontarea dispozitivelor medicale utilizate în
- 360 Care Premium și Take Care Premium – Prin derogare, se acoperă medicamentele sau substanțele în ambulatoriu, în cadrul modulelor de acoperire pre- și / sau post-spitalizare
Control preventiv
Serviciile de control medical preventiv sunt acoperite doar în cadrul planului 360 Care Premium, fiind excluse din toate celelalte planuri de asigurare
Maternitate
Monitorizarea sarcinii și Nașterea sunt acoperite doar în cadrul planului 360 Care Premium, fiind excluse din toate celelalte planuri de asigurare
Pentru lista completă de excluderi, consultați condițiile generale de asigurare și condițiile speciale pentru fiecare produs de asigurare:
Take Care Plus și Premium
- 360 Care Plus și Premium
Excluderi speciale Vital Care Vital Care Plus și Vital Care Premium
Se exclude decontarea serviciilor medicale pentru:
- toate rezultatele histopatologice ce au determinat leziuni ușoare (pre-maligne)
- hiperkeratoza
- orice tumori cauzate de infecția HIV / SIDA
- leziuni neoplazice intraepiteliale CIN 1 și/sau CIN 2
- Condițiile preexistente sunt excluse în primii doi ani de În cazul reinnoirii contractului, după 24 luni, oricare afecțiune este considerată nouă și este acoperită
- Prin derogare se acoperă plata serviciilor medicale aferente sesiunilor psihologice la un medic specialist ca o consecință a diagnosticului de cancer, ca suport al Persoanei Asigurate.
- Prin derogare, se acoperă plata Serviciilor medicale acordate în centrele de recuperare sau centrele de tratament kinetoterapeutic, secţiile de recuperare medicală ale spitalelor clinice.
- Prin derogare, se acoperă plata serviciilor medicale pentru tratamentul paliativ
- Prin derogare, se acoperă decontarea dispozitivelor medicale recomandate sau utilizate în spital, dispozitive medicale, medicamente sau substanțe recomandate sau utilizate în ambulatoriu.
Vital Care Premium
- Prin derogare, se acoperă plata serviciilor medicale pentru rezultatele/ consecințele Medicinei Experimentale atât timp cât programele sunt validate de către Ministerul Sănătății.
- Prin derogare, se acoperă plata serviciilor medicale care nu sunt necesare din punct de vedere medical, cu condiția stabilirii diagnosticului de
- Prin derogare, se acoperă plata pentru medicina alternativă, în plus față de practica medicală general acceptată, atât timp cât programele sunt validate de Ministerul Sănătății.
- Prin derogare, se acoperă plata serviciilor medicale pentru intervenții chirurgicale estetice sau pentru orice serviciu medical prestat din motive estetice ca urmare a diagnosticului de cancer (chirurgie reconstructivă).
Pentru lista completă de excluderi, consultați condițiile generale de asigurare și condițiile speciale pentru produsele de asigurare Vital Care Plus și Premium
Documente necesare pentru încheierea poliței
- Oferta semnată
- Copia C.I pentru Contractant, Asigurat și Co-asigurați (dacă este cazul)
- FAN completat și semnat
- Acordul GDPR semnat
- Dovada achitării avansului de primă