NOUA CARTE DE IDENTITATE A VEHICULULUI (CIV)

Dupa 25 de ani de existenta aproximativ in aceeasi forma, cartea de identitate a vehiculului (CIV), documentul emis de Registrul Auto Roman care atesta omologarea unui vehicul, se innoieste atat din punct de vedere al continutului, cat si al imaginii.

Aceasta modificare este stabilita de legislatia nationala, prin Ordinul pentru aprobarea Instructiunilor privind cartea de identitate a vehiculelor (nr. 26/20.01.2016 – MT; nr.36/19.02.2016 – MAI; nr.542/15.04.2016 – MFP).

Care sunt diferentele acestui formular fata de vechea varianta? Noutatile pot fi impartite in trei categorii: date care aveau statutul de mentiuni si care acum beneficiaza de campuri individuale; informatii noi, care nu apareau in vechea CIV si, desigur, imbunatatirea designului, a gradului de securizare si optimizarea spatiului disponibil.

In prima categorie trebuie mentionata aparitia campurilor distincte pentru descriptorul tip / varianta / versiune, elemente care pozitioneaza un model de vehicul in certificatul de omologare si defineste principalele caracteristici ale sale, care au fost avute in vedere la omologarea comunitara (CE) de tip. De asemenea, numarul de omologare de tip beneficiaza de un camp propriu, la fel si numarul national de registru – marca a RAR atribuita vehiculelor care circula in Romania si care sintetizeaza caracteristicile comune ale acestora. Mai pot fi enumerate aici masa maxima tehnic admisibila a ansamblului de vehicule si, nu in ultimul rand, o informatie tot mai importanta in zilele noastre, valoarea CO2, care reprezinta emisiile acestui gaz in conditii mixte de utilizare determinate la omologarea de tip.

„Cartile de identitate emise anterior nu isi pierd valabilitatea si nu trebuie preschimbate! Acestea vor insoti vehiculul in continuare la orice prezentare la RAR sau la statiile ITP si vor fi inlocuite numai in situatiile uzuale in care este necesara o alta carte de identitate, de exemplu: pierdere sau modificarea unor caracteristici ale vehiculului.” George-Adrian Dinca, Director General Registrul Auto Roman

Forma actuala a CIV contine un numar ridicat de date noi impuse fie de cerintele nationale specifice, spre exemplu va fi inscris tipul suspensiei, fie rezultate in urma evolutiei tehnologice si, in consecinta, a reglementarilor in domeniu. Mentionam aici clasa autovehiculelor destinate transportului de pasageri cu mai mult de opt locuri pe scaune, masa reala a vehiculelor, distanta dintre axe, sistemul de propulsie (motor cu ardere interna, vehicule hibride, pur electrice etc.), norma de poluare si reglementarea europeana avuta in vedere la determinarea acesteia, raportul putere/masa pentru motociclete. Poate fi apreciat tot ca o noutate si codul national de emisii, parametru aflat in stransa legatura cu norma de poluare si care poate fi luat in considerare in legislatia fiscala aplicata vehiculelor. Acest element era prezent si in vechea CIV, dar facea parte din numarul national de omologare, mai precis ultimele doua caractere ale acestuia.
O modificare importanta, in special pentru specialistii RAR, dar și pentru clientii nostri, este marirea spatiului pentru mentiuni, acum fiind disponibila aproape o pagina intreaga. Pot fi inscrise mai multe informatii specifice unui anumit vehicul, un exemplu clasic fiind intreaga gama de anvelope proprii unei versiuni de vehicule.
Gradul de securizare al formularului este unul foarte ridicat, cu multiple elemente de siguranta, poate la acelasi nivel cu cele mai sigure formulare din acest domeniu din Europa.
Am lasat la sfarsit codul de bare QR, prezent in subsolul paginii 4, prin care RAR incearca sa vina in sprijinul atat al posesorilor de vehicule, cat si al celor care doresc sa isi achizitioneze un vehicul, prin crearea unei legaturi directe si rapide cu informatii existente in baza de date a institutiei noastre. Scanand codul cu un simplu telefon care are instalata o astfel de aplicatie, se vor obtine intr-o prima etapa informatii privind datele de identificare ale vehiculului, urmand ca ulterior sa diversificam datele oferite si sa postam anumite mesaje despre acel vehicul (de exemplu valabilitate ITP sau solicitarile de rechemare ale constructorului pentru remedierea unor neconformitati).

                                                                                                                                                                                     Sursa: www.autotestmagazin.ro

Daca vrei sa ne lasi un mesaj, apasa butonul de contact.