DAUNE ASIGURARI MEDICALE DE CALATORIE

Cum procedezi in caz de dauna

În cazul îmbolnăvirii sau producerii accidentului pentru care v-ați asigurat, indiferent unde vă aflați în spațiul de asigurare, primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să sunați la numărul de urgență existent pe polita de asigurare, disponibil permanent.

In cazul producerii unui eveniment asigurat, asiguratul va prezenta asigurarea medicalade calatorie cadrului medical care se va ocupa de acesta si va lua legatura telefonic (gratuit) cu biroul de asistentamedicalacare-l va sfatui, pe acesta sau pe medic, asupra modului de tratare a urgentei.

In caz de repatriere, biletul de intoarcere in tara se va preda oficiului extern de asistenta medicala.

Daca asiguratul a efectuat plati, acestea vor fi despagubite la intoarcerea in tara de catre societatea de asigurari, in limita celor recunoscute de catre oficiul extern de asistenta medicala.

Pasi de urmat pentru deschiderea dosarului de dauna:

In cazul producerii unui eveniment asigurat trebuie sa contactezi compania de asistenta medicala corespunzatoare asiguratorului la care ai incheiat polita de asigurare in maxim 48 de ore.

Acestea sunt urmatoarele documente (dupa caz), pe care trebuie sa le prezinti pentru lichidarea dosarului de dauna:

  1. Cererea de despagubire completata si semnata (in cazul minorilor, cererea este completata de unul dintre parinti;
  2. Declaraţia pe propria răspundere a asiguratului cu privire la producerea evenimentului asigurat şi la serviciile de asistenţă de care a beneficiat acesta (pe o coala normala A4, alta decat cererea de despagubire);
  3. Poliţa de asigurare;
  4. Copie CI si copie paşaport cu fotografia şi viza de ieşire/revenire din/în ţară (daca este cazul);
  5. Raport medical, reţeta medicala, scrisoare medicala sau fişa de observaţie a pacientului cu menţiunile zilnice ale medicului, în cazul spitalizării asiguratului (in original);
  6. Facturile sau notele de plata privind cheltuielile efectuate (original);
  7. Pentru persoanele care călătoresc în alt scop decât turistic, o adeverință de la instituția abilitată (angajator, instituție de învătământ, club sportiv etc.) care să ateste calitatea Asiguratului, precum și scopul declarat al călătoriei);
  8. Orice alt document pe care îl deţineţi si il consideraţi necesar pentru soluţionarea cererii;

Unde trebuie sa suni:

Datele de contact pentru fiecare asigurator in caz de eveniment asigurat sunt:

  • Allianz-Tiriac/ Mondial Assistance: +40.21.312.22.36 /+40.21.312.22.38
  • Asirom (APRIL): +40.21.201.90.30
  • City Insurance(APRIL): +40.21.201.90.30
  • Euroins (APRIL): +40.21.201.90.30
  • Generali (Europ Assistance): +40.313.202.020 / +36.14.58.44.38
  • Groupama, (Europ Assistance): +40.313.202.020 / +36.14.58.44.38
  • Omniasig (Omniasig Assistance): + 40.21.201.90.31
  • Gothaer (APRIL): +40.21.201.90.30
  • Uniqa (APRIL): +40.21.201.90.30
  • Ergo (APRIL): +40.21.201.90.30
  • Garanta (INTER PARTNER ASSISTANCE) : +4 0374 475 527

Asiguratul trebuie sa prezinte polita de asigurare personalului medical.

Aceste informatii cat si alte date de interes se regasesc pe polita de asigurare.

In conformitate cu Condiţiile Generale de Asigurare, asiguratorul se angajeaza să efectueze plata despăgubirilor către persoana asigurată sau direct furnizorilor de servicii medicale, numai după informarea centralei de urgenţă, primirea documentelor necesare stabilirii evenimentului asigurat, determinarea sumei totale pentru despăgubire și finalizarea investigațiilor.

Uneori, procedurile administrative derulate între asigurător şi furnizorii de servicii medicale implicaţi în acest proces de verificare necesită alocarea unei perioade de timp mai mare decât durata uzuală a unei consultații medicale, în detrimentul timpului destinat petrecerii vacanţei.

În această situație, persoanele asigurate pot achita costurile medicale cu o valoare mai mică de 1320 RON (echivalentul a 300 EUR), pentru serviciile medicale minore, tratate fără internarea pacientului, urmând să le recupereze de la asigurător la întoarcerea în ţară.

Procedura pentru recuperarea contravalorii
cheltuielilor platite personal

Documentele necesare la deschiderea dosarului de despagubire sunt cele primite in momentul diagnosticului/tratamentului din partea furnizorul de servicii medicale, de exemplu:

  • Note de plata/ chitante in original pentru tratamentul medical, documente ce includ: numele persoanei tratate, diagnosticul stabilit, detalii despre tratamentul medical administrat sau a serviciului medical prestat, data efectuarii acestuia);
  • Retetele medicale prescrise trebuie sa fie insotite de documente doveditoare ale platii medicamentelor achizitionate;
  • Fisa de externare si note de plata pentru tratatmentul administrat;
  • In cazul tratamentului dentar notele de plata trebuie sa contina informatii detaliate privind tratamentul aplicat si cauza care a determinat necesitatea interventiei;
  • In cazul repatrierii cheltuielile se vor justifica pe baza chitantelor si a certificatului de deces cu indicarea de catre medic a cauzelor decesului;

Daca vrei sa ne lasi un mesaj, apasa butonul de contact.