ASSAI SI ACODAREN DECLARA CA ASTRA NU LE ACORDA PAGUBITILOR RCA BANI SUFICIENTI PENTRU REPARATII

Doua asociatii ale reparatorilor auto, ASSAI - Asociatia Societatilor de Service Independente si ACODAREN - Asociatia Concesionarilor DACIA, RENAULT si NISSAN, declara intr-un comunicat de presa ca societatea ASTRA Asigurari nu le acorda pagubitilor RCA suficienti bani pentru efectuarea reparatiilor.

Conform comunicatului ACODAREN, "conflictul este generat de plata fortata, prin virarea in cont, fara acordul pagubitului, a unor sume de bani considerate de catre ASTRA Asigurari drept despagubire acceptata. Aceste sume, calculate netransparent, dupa o regula stiuta doar de inspectorii ASTRA Asigurari, nu permit clientilor efectuarea reparatiilor in conditii de calitate si siguranta, in ciuda facilitatilor pe care le acordam."

"In ultimul timp, tot mai multi clienti au venit la service-uri pentru a cere sprijin in rezolvarea unor situatii conflictuale aparute in relatia cu ASTRA Asigurari, in calitatea lor de pagubiti ai acestei companii", explica Marius GHIBAN, Directorul ACODAREN.

De asemenea, ASSAI afirma ca valoarea sumei virate in contul pagubitului este intre 20% si 45% din suma reala necesara despagubirii si, mai mult decat atat, "ASTRA Asigurari, fara a avea nici un document agreat si semnat de catre client pentru suma de despagubire, inchide dosarul de dauna dupa 3 - 4 zile de la avizarea daunei si ii transmite un SMS clientului prin care il anunta ca acesta a fost despagubit".

Cele doua asociatii de profil sustin ca aceasta situatie este si o consecinta a faptului ca pagubitii nu sunt suficient informati despre drepturile lor. "Majoritatea clientilor nu isi cunosc drepturile pe care le au, nu cunosc nici solutiile complicate de rezolvare a acestor situatii si accepta o suma care nu le permite repararea masinii avariate intr-un accident de care nu au fost vinovati", a afirmat Cristian MUNTEAN, Director ASSAI.

Ca reactie la situatia prezentata mai sus, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a anuntat ca a luat act de comunicatul de presa al ASSAI si explica faptul ca "in cazul in care are indiciile unui comportament abuziv fata de clienti, autoritatea poate dispune control la societatile de asigurare autorizate. Controlul poate avea ca efect sanctionarea astfel: de la avertisment pana la suspendarea si retragerea autorizatiei de emitere de RCA(in cazul politelor de asigurare de raspundere civila)".

Pana la ora publicarii acestui material, reprezentantii ASTRA Asigurari nu au putut fi contactati.

Click aici pentru comunicatul de presa remis de Autoritatea de Supraveghere Financiara referitor la modul de despagubire prin polite RCA emise de societatea ASTRA Asigurari!

Click aici pentru comunicatul de presa remis de ASSAI!

Click aici pentru comunicatul de presa remis de ACODAREN!

Ce prevede legislatia?

Legislatia in vigoare (Ordinul CSA nr. 14/2011, cu modificarile si completarile ulterioare), stipuleaza ca asiguratorul poate vira in contul pagubitului sau al unitatii service contravaloarea despagubirii, iar pagubitul se considera a fi integral despagubit daca in termen de 30 de zile de la data intrarii sumei in contul sau bancar nu a notificat asiguratorului RCA eventualele obiectii.

Art. 38 alin. 2

"Depunerea cererii de despagubire (...) reprezinta avizare de dauna si obliga asiguratorul RCA raspunzator sa deschida dosarul de dauna, sa efectueze constatarea pagubelor, sa comunice in scris partii prejudiciate cu privire la documentele ce trebuie depuse pentru solutionarea cererii de despagubire si sa solutioneze cererea de despagubire in termenul legal".

Art. 50 alin. 9

"Costul reparatiilor efectuate la vehicule se stabileste pe baza documentelor eliberate de unitatile de specialitate". 

Art. 50 alin 10

In cazul in care, pentru reparatiile vehiculului se solicita plata despagubirii inainte de efectuarea reparatiilor, cuantumul pagubei se stabileste luand in calcul preturile practicate de catre unitatile de specialitate sau prevazute in sistemele de specialitate pentru evaluarea daunelor auto, pentru manopera aferenta reparatiei inlocuirii pieselor avariate, precum si pentru parti componente, piese inlocuitoare noi si materiale".

Art. 64 alin. 1

"Dupa acceptarea ofertei de despagubire, persoana prejudiciata va preciza modalitatea de plata: in numerar sau prin ordin de plata, in contul bancar personal ori in contul bancar al unitatii de specialitate (N.red. direct catre service)." 

Art. 65 alin 1.

"Odata cu incasarea despagubirii, partea prejudiciata va mentiona in scris ca a fost integral despagubita pentru prejudiciile suferite si ca nu mai are nicio pretentie de la asiguratorul RCA si de la asigurat in legatura cu prejudiciul respectiv."

Art 65 alin. 3

"In situatia efectuarii platii de catre asiguratorul RCA direct in contul indicat in declaratia de acceptare a despagubirii de catre persoana prejudiciata, aceasta se considera a fi integral despagubita daca in termen de 30 de zile de la data intrarii sumei in contul sau bancar nu a notificat asiguratorului RCA eventualele obiectii referitoare la cuantumul despagubirii, daca plata efectuata contine elementele necesare identificarii acesteia de catre creditor".

Daca vrei sa ne lasi un mesaj, apasa butonul de contact.