ASIGURAREA PENTRU ANULAREA CALATORIEI - STORNO

Ce inseamna asigurarea Storno?

Asigurarea Storno acopera riscuri care pot afecta un concediu (o calatorie) în strainatate din momentul planificarii acesteia si pâna la momentul întoarcerii în tara: anularea plecarii, pierderea bagajelor, falimentul companiei aeriene etc.

Pot achizitiona aceasta asigurare persoanele fizice care au incheiat un contract de comercializare a pachetelor turistice cu o agentie de turism in vederea efectuarii unei calatorii.

De ce am nevoie de o asigurare Storno?

Indiferent unde calatoriti, asigurarea vacantei va ofera protectie impotriva evenimentelor neasteptate care va pot afecta calatoria.

  • Pentru ca exista situatii in care pur si simplu nu puteti pleca in calatorie avand o problema medicala, daune elementare sau un caz de urgenta care va obliga sa ramaneti acasa, chiar daca va ganditi ca puteti calatori oricum, indiferent ce se intampla.
  • Pentru ca in cele mai multe cazuri evenimentele neprevazute se intampla cu putin timp inaintea plecarii in calatorie, situatie in care costurile de anulare sunt adesea de 85-100% din pretul calatoriei.
  • Pentru ca o ruda se poate imbolnavi, este necesara prezenta dumneavoastra acasa si nu mai puteti calatori, chiar daca va ganditi ca nu aveti nevoie de asigurare pentru ca, pana acum, nu vi s-a intamplat niciodata nimic.

Produsul Storno este un pachet complex cu o multitudine de evenimente asigurate pentru a va proteja atat in cazul anularii, cat si in cazul intreruperii calatoriei.

Ce riscuri sunt acoperite?

  • Imbolnavire sau accident ce necesita spitalizarea de urgenta a asiguratului;
  • Imbolnavirea grava brusca, neasteptata, vatamarea grava brusca sau decesul uneia dintre aceste persoane: partenerul de casatorie sau partenerul de viata (buletin de inscriere in evidenta populatiei de 3 luni); parintii (parinti vitregi, socri, bunici); copiii (copii vitregi, gineri, nepoti); fratii si surorile, cumnatii sau cumnatele; alta persoana specificata nominal in polita (ex. bona).
  • Incendiu sau jefuirea locuintei asiguratului;
  • In cazul in care daunele elementare sau furturile prin spargere influenteaza grav proprietatea persoanei asigurate, iar in urma acestor evenimente prezenta persoanei asigurate este indispensabila.
  • Furtul sau pagube grave produse autoturismului asiguratului;
  • Furtul actelor de identitate necesare pentru efectuarea calatoriei;
  • Inaintarea actiunii de divort de catre partenerul de casatorie al persoanei asigurate.
  • Concentrarea pentru serviciul militar de baza sau pentru serviciul civil in locul serviciului militar.
  •  Concedierea neasteptata de catre angajator.
  • Decesul asiguratului sau a sotului/sotiei acestuia sau a unei rude apropiate;
  • Sarcina este un eveniment asigurat daca este constatata si confirmata medical dupa incheierea asigurarii.

Cand, cum si pentru ce primim despagubiri?

Asiguratul are obligatia sa notifice Asiguratorul despre producerea evenimentului asigurat.
Asiguratorul se obliga sa plateasca suma achitata de asigurat agentiei de turism pana la data evenimentului pentru evenimentele asigurate aparute în perioada de valabilitate a asigurarii corespunzatoare acestui risc (storno) si notificate Asiguratorului în termen de 48 de ore de la data producerii evenimentului asigurat. Daca notificarea nu este facuta in termen de 48 de ore, Asiguratorul poate reduce, în parte sau în totalitate, valoarea indemnizatiei de asigurare.

Dupa notificarea în 48 de ore a evenimentului Asiguratul este obligat sa depuna la Asigurator, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la producerea evenimentului, urmatoarele documente:
- polita de asigurare în original;
- cererea de despagubire;
- copie a cererii de renuntare la pachetul de servicii turistice depusa la Agentia de turism la care a achitat integral sau partial pretul contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, cu numarul de înregistrare dat de aceasta;
- copie a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat cu Agentia de turism impreuna cu toate anexele acestuia (bon comanda, vouchere, etc) si valoarea penalitatilor aplicate la data anularii sejurului;
- dovada achitarii, integrale sau partiale, a pretului contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice factura si chitata în original.
Documentele doveditoare ale producerii evenimentului asigurat pot fi urmatoarele, dupa caz:
- copie a certificatului de deces si a certificatului medical constatator al decesului;
- raport medical detaliat, dovada spitalizarii (daca a fost cazul) si orice alte documente eliberate de institutii medicale autorizate conform prevederilor legale în vigoare;
- procese verbale, precum si orice alte documente eliberate de organele de Politie, Pompieri, etc;
- citatia emisa de organele Autoritatii judecatoresti;
- copia istoricului medical de la medicul de familie;
- orice alt document necesar solutionarii cererii de despagubire.
- factura de penalitati emisa de agentia de turism, asiguratului in cazul anularii calatoriei pachetului turistic in original, factura care nu va depasi suma achitata de asigurat pana la momentul producerii evenimentului asigurat.
Pentru evenimente medicale survenite in urma declansarii unei boli ale copilariei, sunt necesare si urmatoarele documente:
- scrisoare medicala de la medicul curant (care a stabilit diagnosticul),
- copie dupa reteta
- copie dupa bonurile fiscal de la farmacie cu dovada ca a fost cumparat tratamentul
- poze cu eruptia.
În cazul anularii calatoriei, cauzata de o problema medicala, Asiguratul are obligatia sa se supuna, la cererea Asiguratorului, unui control medical efectuat de catre medici agreati de acesta. În situatiile în care la originea cererii de anulare se afla alta persoana decât Asiguratul, acesta are obligatia de a face demersurile necesare astfel încât persoana în cauza sa se supuna, la solicitarea Asiguratorului, controlului medical efectuat de medicii agreati de acesta.

STORNO STANDARD
OBIECTUL ASIGURARII Pachet de servicii turistice
SUMA ASIGURATA Maxim 2.500 EURO persoana / 7.500 EURO pe contract turistic
INCHEIERE POLITA Polita STORNO STANDARD se emite la data incheierii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice mentionat in polita
MODALITATE PLATA Prima de asigurare se achita în lei la cursul BNR din ziua platii
RISCURI ASIGURATE
Pct. 1 / 15 zile deces/boala grava/accident asigurat, sotie si rude de gradul I si II si citarea asiguratului intr-un proces
in cazul anularii calatoriei cu mai mult de 15 zile calendaristice fata de ziua anterioara (inclusiv aceasta) plecarii în calatorie
Pct. 2 / 14-4 zile devastarea locuintei ca urmare a unui furt, incendiu, dezastru natural, explozie si nasterea prematura a copilului asiguratului
toate evenimentele acoperite conform punct 1
in cazul anularii calatoriei între 14 si 4 zile calendaristicefata de ziua anterioara (inclusiv aceasta) plecarii in calatorie
Pct. 3 / 3 zile accident rutier survenit cu maxim 48 de ore înainte de plecarea în calatorie ce implica direct asiguratul, concedierea asiguratului, intentarea unei actiuni de divort ce implica asiguratul
toate evenimentele acoperite conform punct 2
in cazul anularii calatoriei cu mai putin de 3 zile calendaristice fata de ziua anterioara (inclusiv aceasta) plecarii în calatorie
STORNO AVION
OBIECTUL ASIGURARII bilet de avion - achizitionat direct de la compania aeriana sau de la o agentie de turism
SUMA ASIGURATA maxim 3.000 EURO persoana
INCHEIERE POLITA polita STORNO AVION se emite la data incheierii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice mentionat in polita
MODALITATE PLATA abilita suma asigurata.
RISCURI ASIGURATE
Pct. 1 / 15 zile deces/boala grava/accident asigurat, sotie si rude de gradul I si II si citarea asiguratului intr-un proces
in cazul anularii calatoriei cu mai mult de 15 zile calendaristice fata de ziua anterioara (inclusiv aceasta) plecarii în calatorie
Pct. 2 / 14-4 zile devastarea locuintei ca urmare a unui furt, incendiu, dezastru natural, explozie si nasterea prematura a copilului asiguratului
toate evenimentele acoperite conform punct 1
in cazul anularii calatoriei între 14 si 4 zile calendaristicefata de ziua anterioara (inclusiv aceasta) plecarii in calatorie
Pct. 3 / 3 zile accident rutier survenit cu maxim 48 de ore înainte de plecarea în calatorie ce implica direct asiguratul, concedierea asiguratului, intentarea unei actiuni de divort ce implica asiguratul
toate evenimentele acoperite conform punct 2
in cazul anularii calatoriei cu mai putin de 3 zile calendaristice fata de ziua anterioara (inclusiv aceasta) plecarii în calatorie

Daca vrei sa ne lasi un mesaj, apasa butonul de contact.