AI FOST LOVIT DE O MASINA FARA ASIGURARE RCA VALABILA SAU SOFERUL VINOVAT A FUGIT DE LA LOCUL ACCIDENTULUI? AFLA CINE TE DESPAGUBESTE!


 

Un accident auto in care esti implicat este intotdeauna un eveniment neplacut care iti da peste cap planurile. Situatia poate sa devina chiar de cosmar pentru orice sofer responsabil daca este insa lovit de un alt conducator auto cu o masina fara asigurare RCA valabila sau care fuge de la locul accidentului.

Ce poti face intr-o astfel de situatie?

Potrivit legislatiei in vigoare, din fericire, exista o solutie si anume Biroul Asiguratorilor Auto din Romania (BAAR) care a preluat in 2017 atributiile Fondului de Protectie a Victimelor Strazii (FPVS). Persoanele prejudiciate prin accidente de vehicule neasigurate pentru riscuri de raspundere civila sau produse de autori neidentificati se pot adresa BAAR pentru plata despagubirilor.
Una dintre principalele atributii ale BAAR stabilite de Legea nr. 132/2017 este de organism de plata a despagubirilor. In exercitarea acestei atributii, BAAR garanteaza despagubirea persoanelor prejudiciate prin accidente provocate prin intermediul unor vehicule neidentificate sau neasigurate, in conditiile legii.
Te poti adresa acestei institutii si in situatia in care ai fost pagubit intr-un accident care s-a produs pe teritoriul altui stat din Spatiul Economic European si nu ai reusit sa primesti despagubirea cuvenita din diferite motive. Daca accidentul a fost provocat de un vehicul neasigurat RCA, BAAR plateste despagubirile atat pentru daune materiale cat si in situatia in care accidentul s-a soldat cu victime. BAAR isi va recupera banii platiti cu titlu de despagubire de la persoanele responsabile pentru producerea prejudiciului.

BAAR intervine atunci cand:

 - accidentul s-a produs pe teritoriul unui stat din Spatiul Economic European;
 - nu a putut fi identificat in termen de doua luni asiguratorul vehiculului vinovat de producerea accidentului;
 - asiguratorul vehiculului vinovat nu are pe teritoriul Romaniei un reprezentant de despagubiri;
 - atat asiguratorul cat si reprezentantul sau de despagubiri nu au platit despagubirile in termen de trei luni de la data luarii la cunostinta a daunei sau nu au formulat un raspuns motivat privind respingerea pretentiilor de despagubire.

In caz ca ti se intampla, iata ce pasi trebuie sa urmezi:

 - contacteaza Politia pentru a intocmi un proces verbal;
 - completeaza si trimite o cerere de despagubire pe adresa BAAR. Gasesti formularul pe website-ul Fondului (baar.ro)
In maxim 90 zile de la data depunerii cererii de despagubire si a documentelor doveditoare, BAAR va plati despagubirea sau iti va formula un raspuns daca nu sunt indeplinite conditiile necesare sau dauna nu a putut fi evaluata.

Numarul accidentelor cu masini neasigurate este in crestere

In 2018, reprezentantii BAAR avertizau ca numarul accidentelor cu masini neasigurate RCA este in crestere, atat pe teritoriul Romaniei, cat si in alte tari din spatiul economic european unde circula soferi romani fara o polita valabila.
Astfel, numarul accidentelor cu masini neasigurate a crescut, in 2017, cu 15% pe extern, iar ca volum de plati s-a dublat fata de anul 2016. Insa, fata de 2015, volumul despagubirilor a fost de 4 ori mai mare in 2017, de la circa 675.000 euro in 2015, la 1,5 milioane euro in 2016 si la aproape 3 milioane de euro in 2017. Ca numar de dosare, s-a dublat in 2 ani, de la 306 la 755 dosare.
Pe intern numarul accidentelor cu masini neasigurate RCA a crescut cu circa 10%, iar volumul de plati s-a majorat cu 20%, la 36 milioane lei. Una dintre principalele explicatii ar fi faptul ca soferii uita sa reinnoiasca polita RCA.

De ce sa cumperi un pachet RCA + CASCO

O asigurare CASCO te-ar scapa insa de griji in situatia in care conducatorul auto care te-a lovit in trafic nu are asigurare obligatorie de raspundere civila auto (RCA) sau fuge de la locul accidentului.

Riscurile asigurate se impart in 4 mari categorii:

  • Avarie partiala (accident in trafic, indiferent de cine este vinovat; avarie in parcare cu autor cunoscut/ necunoscut)= avarie a carei reparatie nu costa mai mult decat un plafon stabilit de asigurator (de regula 75-80% din sa);
  • Avarie totala (situatia de avarie totala se stabileste de catre asigurator pe baza unui deviz de reparatie sau a unui memoriu tehnic din care reiese ca masina nu mai poate fi adusa in parametrii de siguranta specificati de producator, ambele documente se intocmesc de catre service specializat si autorizat rar);
  • Furt partial (furtul unor parti din masina, roata de rezerva; tot la aceasta situatie se includ si avariile produse masinii de catre hot: geam spart, bord deteriorat, chiar si in cazurile de tentativa de furt);
  • Furtul total (disparitia totala a masinii).


                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Sursa : www.wall-street.ro

 

Daca vrei sa ne lasi un mesaj, apasa butonul de contact.